Kompensation i fotboll?

Frågad av Delawall. Sorterad i Sport & Fritid

Om en spelare i det ena laget ligger skadad och motståndarlaget sparkar ut bollen och när sedan det andra laget skall passa tillbaka bollen och den "råkar" gå in. Gör det laget ett självmål då som kompensation?

2 Svar

Bästa svaret

En smart domare blåser av för felaktigt inkast el dyl ;)

Annars så gör laget troligtvis inte självmål, nej. Men något definitivt svar finns inte.

(3) (0) - Svar av H för 1 månad sedan

Ett moraliskt dilemma. Det är god sed att passa tillbaka bollen - inte göra mål - efter den goda gesten från motståndarlaget att sparka ut bollen utanför plan så att den skadade kan behandlas. God sed är dock inte reglerad i regelboken.

(0) (0) - Svar av Brun7 för 1 månad sedan

Ditt svar på frågan